Keolis app

Reis eenvoudig met je ticket op je telefoon. Download de Keolis app en koop een kaartje.

  • Snel geregeld
  • Direct reizen
  • Geen zichtkaart of OV-chipkaart nodig

Let op: de Keolis app stopt op 29 februari 2024. Lees hier meer voor info.

Als je een kaartje of abonnement koopt op de app, dan is jouw telefoon jouw vervoerbewijs voor de bus.

Klik in de app op 'Kaartje kopen', zoek het kaartje of abonnement naar wens en stop het in het winkelmandje. Het abonnement staat na betaling via iDeal of creditcard direct in de app op de pagina 'Actieve kaartjes' en je kunt er vervolgens gelijk mee reizen.

Je hebt dus geen zichtpas of OV-chipkaart meer nodig. Je toont gewoon het abonnement vanuit de app aan de chauffeur of conducteur.

Om te kunnen reizen met een ticket/abonnement, dient iedere reiziger een eigen account te hebben in de Keolis app.

De Keolis app is geldig als de ‘dagcode’ op de app goed zichtbaar is. De gebruiker van de Keolis app dient er dan ook voor zorg te dragen dat zijn of haar smartphone correct functioneert. Dat wil zeggen dat datum en tijd op de smartphone juist moeten zijn ingesteld. Een foutief ingestelde datum en tijd kan namelijk resulteren in het tonen van een verkeerde dagcode en daarmee een ongeldig vervoerbewijs. Mocht je hierover vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice via 088-0331360.

Let op: de Keolis app stopt op 29 februari 2024. Lees hier meer voor info.



Account aanmaken per reiziger

Om te kunnen reizen met een ticket/abonnement, dient iedere reiziger een eigen account te hebben in de Keolis app. Je downloadt de Keolis app voor iOS en Android in de App Store of in Google Play.

Je wil een abonnement in de Keolis app aanschaffen voor jouw kind(eren)

  • Je downloadt de Keolis app op de mobiele telefoon(s) van jouw kind(eren).
  • Jouw kinderen dienen hiervoor allen een eigen account te hebben. Nog geen eigen account? Dan moet je deze alsnog aanmaken.
  • Nadat jouw kinderen op hun eigen mobiele telefoons hun account hebben geregistreerd kun je als ouder op jouw eigen telefoon een product kopen voor jouw kinderen. Let erop dat je in het afrekenproces kiest voor 'kopen voor een ander'. Hier voer je dan het e-mailadres in van het account van jouw kind.

Let op: de Keolis app stopt op 29 februari 2024. Lees hier meer voor info.

In de Keolis-app kan je de volgende producten kopen:

- OV Reiskaart
- Syntus Nachtnet Ticket
- Kidsticket
- Kind groepsticket
- Syntus Amersfoort Dal groepticket
- Syntus Amersfoort Dal vrij maand
 

Geen OV-chipkaart nodig
Let op! Als je een kaartje aanschaft in de app, dan heb je geen OV-chipkaart meer nodig. Je reist met jouw telefoon door het kaartje te tonen.

Let op: de Keolis app stopt op 29 februari 2024. Lees hier meer voor info.

Je hebt alleen een dataverbinding (WiFi of netwerk) nodig voor het downloaden van de app en voor het kopen van een kaartje of abonnement. Er is geen dataverbinding tijdens het reizen met de app nodig. Als je eenmaal een kaartje of abonnement heeft gekocht dan kunt u deze via de app offline activeren en gebruiken, bijvoorbeeld als je gaat reizen met de bus of trein. Er worden dan geen MB’s verbruikt.

Bij een abonnement moet jouw telefoon wel 1x per 24 uur internetverbinding hebben om de code en kleur te vernieuwen. Deze code en kleur dient als identificatiemiddel voor de chauffeur. Dit gebeurt automatisch bijvoorbeeld als je thuis op een Wifi-verbinding zit. Je hoeft hiervoor de app dus niet te openen. 

Let op: de Keolis app stopt op 29 februari 2024. Lees hier meer voor info.
 

Let op: de Keolis app stopt op 29 februari 2024. Lees hier meer voor info.

Hier vind je de algemene voorwaarden van de Keolis app.
Heb je vragen over het gebruik van de Keolis app?
Kijk dan op onze klantenservicepagina of bel met 088 - 033 13 60.